Home » Dzieci » Szczepienia

Szczepienia

W ciągu 24 godzin po urodzeniu:

I dawka – WZW typu B domięśniowo oraz gruźlica śródskórnie szczepionką BCG (wykonywane w szpitalu, gdzie dziecko się urodziło)

2 miesiąc życia (6-8 tydzień):

II dawka – WZW typu B domięśniowo

I dawka – błonica, tężec i krztusiec szczepionką DTP podskórnie lub domięśniowo

3-4 miesiąc życia (po 6-8 tygodniach od poprzedniego szczepienia):

5-6 miesiąc życia(po 6-8 tygodniach od poprzedniego szczepienia):

III dawka – błonica, tężec i krztusiec szczepionką DTP podskórnie lub domięśniowo

III dawka – szczepionka przeciwko zakażeniom Haemophilus influenzae typu b (domięśniowo lub podskórnie)

7 miesiąc życia:

III dawka – WZW typu B domięśniowo

13-14 miesiąc życia:

I dawka – odra, świnka, różyczka – podskórnie żywą szczepionką skojarzoną.

16-18 miesiąc życia:

IV dawka – błonica, tężec i krztusiec szczepionką DTP podskórnie lub domięśniowo

III dawka szczepionki przeciw poliomyelitis IPV inaktywowanej poliwalentnej (1,2,3 typu wirusa) podskórnie lub domięśniowo

IV dawka – szczepionka przeciwko zakażeniom Haemophilus influenzae typu b (domięśniowo lub podskórnie)

6 rok życia:

Błonica, tężec i krztusiec domięśniowo szczepionką acelularną DtaP zawierającą acelularny komponent krztuśca – I dawka przypominająca

Poliomyelitis doustnie szczepionką ateunowaną poliwalentną OPV (1,2,3 typ wirusa) – I dawka przypominająca

10 rok życia:

szczepienie przeciwko odrze, śwince i różyczce – podskórne, żywą szczepionką skojarzoną.

szczepienia